Alweer een update? *shock!*
Zoals ons schema opgesteld is, zou ik vandaag klaar moeten zijn met de inventory en het clue link systeem. En wonder boven wonder, dat is ook zo :)
Ik kan tussen kamers navigeren, daar clues oppikken en naar de inventory gaan en als ik ze gevonden heb staan ze daar (met extra tekst als je er met de muis overheen gaat). Als ze niet gevonden zijn, staan ze er ook niet en reageren de scripts niet op muis acties.
Ook kan ik nu de clues aanklikken en aan elkaar linken. Als de link klopt geeft ie een variabele door dat ie gevonden is en laat ie een plaatje zien dat die link ook gevonden is. Als de link niet klopt doet ie niks en kun je weer een nieuwe aanklikken en een nieuwe link proberen te maken.
Wat ik nu bij de links doe is (nadat ie gecheckt heeft of die clue al gevonden is) een variabele op 1 zetten de eerste keer dat een clue aangeklikt wordt en een variabele doorgeven welke clue aangeklikt is. Bij de volgende die aangeklikt wordt checkt ie eerst of die clue uberhaupt gevonden is, daarna of er al iets is aangeklikt en wat er dan aangeklikt is en daarna of die twee objecten bij elkaar horen. Als de link klopt geeft ie door dat die combinatie van clues gevonden is en zet ie alles weer op 0 zodat je met nieuwe links kunt beginnen.
Vandaag ga ik research doen naar functions in Director zodat ik sommige scripts wat korter kan maken en minder programmeerwerk hoef te doen en alle acties/functions voor de hele game tegelijk kan aanpassen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten